F-16 Kokpit Genel Görünümü-Sol Yardımcı Konsol

 Sol Yardımcı Konsol (Left Auxiliary Console)


Çeşitli Anahtarlar ve Göstergeler

EMER STORES JETTISON Butonu. Acil durum jettison düğmesi tüm yakıt depolarını, istasyonlardaki bağlı rack'leri ve serbest düşüş mühimmatını fırlatacaktır.
WHEELS Down Lights. Bu gösterge bizlere ana iniş takımı ve burun iniş takımı hakkında bilgi verir. Genelde 3 yeşil olarak bilinen lambalar bizlere iniş takımlarının durumu hakkında bilgi verir. Eğer yeşil ışık yanıyorsa, iniş takımları aşağıda ve kilitli pozisyondadır. İniş takımları toplanırken veya açılırken, iniş takım kolu üzerindeki kırmızı ışık yanar. İniş takımları yukarıda veya aşağıda kilitli konumdayken iniş takım kolunda ki kırmızı ışık söner.

HOOK Sviç(Şalter). Bu düğme, bir durdurma sistemi ile donatılmış hava meydanlarında acil durdurma için kancayı uzatır. Kanca bir kez düşürüldüğünde, kanca kokpitten tamamen geri çekilemez. Bu nedenle kanca ile iniş gerçekleştirdiğinizde tekrar kalkış yapabilmeniz için kancanın dışarıdan bir görevli tarafından fiziksel olarak eski konumuna getirilmesine ihtiyaç vardır. 

ANTI-SKID Svi.(Şalter).  Parking Brake konumunda iken uçağın frenleri tam basılı olur. ANTI-SKID konumunda ise burun iniş takımından uçağı yerde sağa veya sola doğru hareket ettirmemizi sağlayan kayma önleme sistemini aktif eder.

LANDING TAXI LIGHTS Sviç. Landing konumunda iken burun iniş takımında bulunan lambaların iniş konumunda olmasını sağlar. Taxi konumunda ise bu lambaların rule konumunda olmasını sağlar.

DN LOCK REL Butonu. Bu buton iniş takım kolunun elektrikli solenoidinin arızalanması veya çalıştırılmaması durumunda yayla çalışan tutamak kilidini mekanik olarak açar. Tüm elektrikli iniş takımı kontrol sinyallerini geçersiz kılar.

LG Handle. Kolun hareketi, iniş takımının toplanması veya açılması için elektrik anahtarlarını çalıştırır. İniş takımları ve iniş takım kapakları hareket halindeyken veya komut verilen konumda kilitlenemediğinde LG Hande üzerinde bir kırmızı renkte uyarı ışığı yanar. Bu ışık aşağıdaki durumlarda yanar. 
  • İniş takımlarının tamamı kapalı ve kilitli olmadığında 
  • Hava hızı 190 deniz milinden az olduğunda 
  • İrtifa değeri 10.000 feet'ten az olduğunda 
  • Alçalma hızının dakikada 250 feet'ten fazla olduğunda 

Kolun hareketi, iniş takımının geri çekilmesi veya uzatılması için elektrik anahtarlarını çalıştırır. Vites ve kapılar hareket halindeyken veya komut verilen konumda kilitlenemediğinde LG kolundaki bir uyarı ışığı yanar. Uyarı ışığı ayrıca LG'nin tamamı kapalı ve kilitli olmadığında, hava hızı 190 deniz milinden az olduğunda, rakım 10.000 fitten az olduğunda ve alçalma hızı dakikada 250 fitten fazla olduğunda yanar. Alternatif Dişli Kolu Çeşitli Anahtarlar ve Göstergeler Tehdit Uyarısı Yardımcı Kontrol Paneli HMCS Kontrol Paneli CMDS Kontrol Paneli

SPEED BRAKE Pozisyon Göstergesi. Hız freni göstergesinin üç olası göstergesi vardır; kapalı, açık ve güç yok. Gösterge kapalıyken kapalı, açıldığında dokuz noktadan oluşan bir dizi ve gücü olmadığında soyulmuş çizgileri gösterir.

STORES CONFIG Sviç(Şalter). STORES CONFIG anahtarının CAT I ve CAT III için konumları vardır. Bu genellikle CAT 1'in havadan havaya yüklü olduğu ve CAT III'ün daha ağır havadan yere yüklü olduğu anlamına gelir. CAT III olarak ayarlandığında, FLCS, ayrılma direncini artırmak için hücum açısını ve başlangıç oranlarını sınırlar. Bu nedenle çekebileceğiniz maksimum G kuvveti sınırlandırılmış olur.

HORN SILENCER Butonu. İniş takımı HORN SILENCER butonu aşağıdaki durumlarda uyarı seslerini kapatmanızı sağlar.
  • Hava hızınızın 190 deniz mili altına düştüğünde
  • İrtifa değeri 10.000 feet'ten az olduğunda 
  • İniş takımlarının kapalı ve kilitli olmadığında 
GND JETT ENABLE Sviç. OFF konumunda iken, iniş takım kolu aşağıda ve uçak tekerleri üzerinde ağırlığı ile durduğu zaman yani uçağımız yerde olduğunu anladığında Acil Durum Fırlatma sistemini ve normal silah bırakma butonunun çalışmasını engeller. ENABLE konumunda ise uçak havadaymış gibi davranır ve tüm bu sistemler aktif olarak çalışır. Bu sviç genellikle uçak bakımı ekibi tarafından kullanılır.

BRAKES Channel Sviç. Ana iniş takımında bulunan frenlerin çalışma kanallarını seçmemizi sağlar. CHAN 1 ve CHAN 2 olarak iki farklı çalışma şekli vardır. Genellikle CHAN 1 seçili konumda çalışır fakat frenlerde herhangi bir arıza olursa CHAN 2 kanalı seçilir. lde bu ayarı kanal 1 olarak tutacaksınız. 

CMDS Control Panel

Karşı önlemler dağıtıcı setiyle ilgili kontroller ve ekranlar bu panelde yer almaktadır. Chaff/ flare dağıtımı ve karıştırıcı kullanımı için modlar ve programlar buradan seçilebilir ve uçuş kontrol stiğinizdeki HOTAS kontrolleri kullanılarak etkinleştirilebilir.

Threat Warning Aux Control Panel

RWR'yi açma ve yönetme kontrolleri bu panelde bulunur.

ALT GEAR Handle

Alternatif iniş takımı bırakma kolu, bir hidrolik arıza durumunda ve / veya ana iniş takımı kolunun indirilememesi durumunda iniş takımını indirir.


HMCS Control Panel

Bu, uçuş ve silah ipucu bilgilerinin kask vizöründe görüntülenmesini sağlar. Düğmeyi döndürmek, onu kapatıp açmanıza ve parlaklığını ayarlamanıza olanak tanır.

Sağlıcakla kalın.
Hoşça kalın.

Yorum Yaz

Daha yeni Daha eski