F-16 Fighting Falcon Nedir?
F-16 savaş uçağının gerçeğe en yakın uçuş modeline sahip
simülatörüdür.Bu simulatör ev bilgisayarları için tasarlanmıştır.Gelin hep
birlikte bu simülatörün hikayesini öğrenelim.
1987 yılında, Spheree Inc şirketi Pc ve Macintosh platformları için F-16 Fighting Falcon simülatörünü “Falcon” ismi ile geliştirmiş ve yayınlamıştır. 1992’ye kadar yayınlanmaya devam etmiştir. 1988 yılında, Rowan Software şirketi Spectrum HoloByte için Falcon’u 1988 yılında Atari ST’ye ve 1989 yılında Amiga’ya taşıdı. 1992 yılında Falcon, CDTV ile uyumlu versiyonu Spectrum HoloByte ve Mirrorsoft şirketleri tarafından yayınlandı.
Falcon'un Özellikleri
- Farklı zorluk seviyelerine göre 12 (on iki) farklı görevde uçma imkanı
- Sınırlandırılmış Hava-Yer (Air-to-Ground) ve Hava-Hava (Air-to-Air) saldırı kabileyeti
- İt dalaşı (Dogfight) için yeni versiyon AIM-9L yerine AIM-9J Havadan havaya atılan ısı güdümlü füzeleri taşımaktaydı
- Havadan yere saldırılar için güdümlü oldukları için kullanımı Mk-84’lere göre daha kolay olan AGM-65 füzeleri taşımaktaydı.
- Düşman kara hedefleri yerlerinde sabit olarak beklemekteydi
- Düşman hattından F-16’lara karşı önleme uçuşları için Mig-21 kullanılmaktaydı.
- Yerden havaya bir adet sabit SA-2 hava savunma füzesi ve bir adet de hareketli platformdan atılabilen SA-7 mevcuttu.
·
Falcon’a
yarı-dinamik savaş senaryosu Atari ST ve Amiga şirketleri tarafından eklendi.
Böylece oyuncular hava sahasında gezerken düşman uçakları için “SWEEP”(Süpürme
Görevi) veya hava-yer hedefleri için görev yapabiliyordu. Ayrıca bir yandan da
vurulan hedefler bir süre için yıkılmış (hasar verilmiş) olarak
kalıyorlardı. Bilgisayar tarafından oyuncu kontrollünde olmadan yerde ki
dost ve düşman birlikler yazılımın öngördüğü parametreler içerisinde yerde savaşıyorlardı.
1987 yılında, dönemin en popüler bilgisayar dergisi
Computer Gaming World tarafından,
"Mikrobilgisayar pazarında en detaylı ve en doğru uçuş simülatörü''
Takip eden yıllarda Falcon’a Ega grafikleri eklenerek Falcon 2 ya da daha bilinen ismi ile Falcon A.T.’ye geçiş yapıldı.Bu sürümde F-16 için seçilen düşman uçak bir önceki versiyonda olan Mig-21 yerine Mig-29 olarak seçilmiştir.Ayrıca kafa kafaya (head-to-head) çoklu oyuncu modu getirilmiştir.
Her geçen yıl kodlarına yeni satırlar ekleyen bu yazılım,Spectrum HoloByte şirketi tarafından Falcon 3.0 ismi ile satışa sunuldu.Şirketin "Elektronik Savaş Alanı" olarak adlandırdığı bir dizi savaş simülasyonlarından birisi idi.Bu serideki iki oyun vardı.Bunlar Falcon 3.0:Hornet:Naval Strike ve Mig-29:Falcon 3.0 Ölümcül Rakipler'di .1993 yılında, bu sürüm tek oyunculu veya “elektronik savaş alanı” ağ oyunları ile entegre olarak piyasaya sürülmüştür.
Falcon Serisinin 1995 Yılında ki Satış Rakamları
- Falcon serisi 1995 yılında toplam 700.000 adet
- Falcon 3.0 400.000 adet satılmıştır.
- 2005 yılına kadar serilerin satışları 900.000’i aşmıştır.
HoloByte,1993 yılında MicroProsu’u satın almıştır.Daha sonra MicroProse şirketi de Hasbro Interactive tarafından satın alınıyor ve Hasbro Interactive’den sonra resmi olarak falcon gelişimi olmamıştır.
12 Aralık 1998’de MicroProse şirketi tarafından Falcon 4.0
yayınlanmıştır.Oyun Kore Yarımadası’nda dinamik ve bağımsız çalışan savaş
senaryosu motoru ile F-16 uçağının Blok 50/52 versiyonlarını simüle etmiştir.1984 yılında geliştirilmeye başlanan Falcon serisinin en gelişmiş versiyonudur.
2000 yılında,bir kaynak kodu sızıntısı ile Falconcular (falcon oyuncuları) tarafından hata düzeltmeleri yapıldı.Ve yeni savaş senaryoları eklenerek sürekli geliştirilmesine izin verilmiştir.Bu eklemelerin birçoğu Lead Pursuit tarafından toplanmıştır.Bu kodlar 28 haziran 2005’de Falcon 4.0:Allied Force olarak yayınlanmıştır.
Falcon 4.0'ın Bechmark Sims ekibi tarafından geliştirilen versiyonları şunlardır;
·
BMS
0.5----------------(2003)
·
BMS
2.03---------------(2003-2006)
·
OpenFalcon
4.01-------(2006-2011)
·
BMS4.32----------------(2011-2016)
·
BMS4.33----------------(2016-)
1984 yılında geliştirilmeye başlanıp aradan geçen 34 koca yıla rağmen hala aktif olarak günümüze ulaşmış bir simülasyondur.Günümüz bilgisayarlarında 4K çözünürlükte çalışmaktadır.Ayrıca 0.75 Mach sürate kadar gerçek F-16 savaş uçağı ile birebir simüle edilmiş,en eski ve en iyi simülatördür.
Son olarak sizlerde Falcon’u hala denemediyseniz ve Falcon hakkında daha çok bilgi sahibi olmak istiyorsanız yazılarımı takipte kalın.
Hoşça Kalın