F-16 Fighting Falcon’un Tüm Sürümleri ve Kısa Tarihi

F-16 Fighting Falcon Nedir? 

    F-16 savaş uçağının gerçeğe en yakın uçuş modeline sahip simülatörüdür.Bu simulatör ev bilgisayarları için tasarlanmıştır.Gelin hep birlikte bu simülatörün hikayesini öğrenelim.

     1984 yılından bu yana Falcon  birçok  firma tarafından geliştirilmiş ve kullanıcılara sunulmuştur. İlk olarak F-16  Fighting Falcon ismi ile 1984 yılında resmi olarak Spectrum HoloByte firması tarafından yayınlanmıştır. Gilman Loui ve Les Watts tarafından tasarlanan ve Nexa Corporation şirketi tarafından geliştirilen F-16 Fighting Falcon,Falcon serisinin ilk üyesidir. F-16 Fighting Falcon, 3D Mig-21 savaş uçağına karşı tasarlanmıştır.Ve 1990 yılında  yayınlanan Origin System firmasına ait Wing Commander ( Uzay Uçuş Simülatörü) ile aynı grafik motoruna sahiptir.

Falcon Kokpit Görüntüsü 

    1987 yılında, Spheree Inc şirketi Pc ve Macintosh platformları için F-16 Fighting Falcon simülatörünü “Falcon” ismi ile geliştirmiş ve yayınlamıştır. 1992’ye kadar yayınlanmaya devam etmiştir. 1988 yılında, Rowan Software şirketi Spectrum HoloByte için Falcon’u 1988 yılında Atari ST’ye ve 1989 yılında Amiga’ya taşıdı. 1992 yılında Falcon, CDTV ile uyumlu versiyonu Spectrum HoloByte ve Mirrorsoft şirketleri tarafından yayınlandı.          

Falcon'un Özellikleri

  •          Farklı zorluk seviyelerine göre 12 (on iki) farklı görevde uçma imkanı
  •          Sınırlandırılmış Hava-Yer (Air-to-Ground) ve Hava-Hava (Air-to-Air) saldırı kabileyeti
  •         İt dalaşı (Dogfight) için yeni versiyon AIM-9L yerine AIM-9J Havadan havaya atılan ısı güdümlü füzeleri taşımaktaydı
  •         Havadan yere saldırılar için güdümlü oldukları için kullanımı Mk-84’lere göre daha kolay olan AGM-65 füzeleri taşımaktaydı.
  •          Düşman kara hedefleri yerlerinde sabit olarak beklemekteydi
  •          Düşman hattından F-16’lara karşı önleme uçuşları için Mig-21 kullanılmaktaydı.
  •          Yerden havaya bir adet sabit  SA-2 hava savunma füzesi ve bir adet de hareketli platformdan atılabilen SA-7 mevcuttu.

·         Falcon’a yarı-dinamik savaş senaryosu Atari ST ve Amiga şirketleri tarafından eklendi. Böylece oyuncular hava sahasında gezerken düşman uçakları için “SWEEP”(Süpürme Görevi) veya hava-yer hedefleri için görev yapabiliyordu. Ayrıca bir yandan da vurulan hedefler bir süre için yıkılmış (hasar verilmiş) olarak kalıyorlardı. Bilgisayar tarafından oyuncu kontrollünde olmadan yerde ki dost ve düşman birlikler yazılımın öngördüğü parametreler içerisinde yerde savaşıyorlardı.

    1987 yılında, dönemin en popüler bilgisayar dergisi  Computer Gaming World tarafından,

 

"Mikrobilgisayar  pazarında en detaylı ve en doğru uçuş simülatörü''

 olarak ilan edilmiştir.

     Takip eden yıllarda Falcon’a Ega grafikleri eklenerek Falcon 2 ya da daha bilinen ismi ile Falcon A.T.’ye geçiş yapıldı.Bu sürümde F-16 için seçilen düşman uçak bir önceki versiyonda olan Mig-21 yerine Mig-29 olarak seçilmiştir.Ayrıca kafa kafaya (head-to-head) çoklu oyuncu modu getirilmiştir.

 

    Her geçen yıl kodlarına yeni satırlar ekleyen bu yazılım,Spectrum HoloByte şirketi tarafından Falcon 3.0 ismi ile satışa sunuldu.Şirketin "Elektronik Savaş Alanı" olarak adlandırdığı bir dizi savaş simülasyonlarından birisi idi.Bu serideki iki oyun vardı.Bunlar Falcon 3.0:Hornet:Naval Strike ve Mig-29:Falcon 3.0 Ölümcül Rakipler'di .1993 yılında, bu sürüm tek oyunculu veya “elektronik savaş alanı” ağ oyunları ile entegre olarak piyasaya sürülmüştür.

 Falcon Serisinin 1995 Yılında ki Satış Rakamları 

  • Falcon serisi 1995 yılında toplam 700.000 adet
  • Falcon 3.0 400.000 adet satılmıştır.
  • 2005 yılına kadar serilerin satışları 900.000’i aşmıştır.

        HoloByte,1993 yılında MicroProsu’u satın almıştır.Daha sonra MicroProse şirketi de Hasbro Interactive tarafından satın alınıyor ve Hasbro Interactive’den sonra resmi olarak falcon gelişimi olmamıştır.

    12 Aralık 1998’de MicroProse şirketi tarafından Falcon 4.0 yayınlanmıştır.Oyun Kore Yarımadası’nda dinamik ve bağımsız çalışan savaş senaryosu motoru ile F-16 uçağının Blok 50/52 versiyonlarını simüle etmiştir.1984 yılında geliştirilmeye başlanan Falcon serisinin en gelişmiş versiyonudur.

 

    2000 yılında,bir kaynak kodu sızıntısı ile Falconcular (falcon oyuncuları) tarafından hata düzeltmeleri yapıldı.Ve yeni savaş senaryoları eklenerek sürekli geliştirilmesine izin verilmiştir.Bu eklemelerin birçoğu Lead Pursuit tarafından toplanmıştır.Bu kodlar 28 haziran 2005’de Falcon 4.0:Allied Force olarak yayınlanmıştır.

     Falcon 4.0’ın 1998 yılında Noel için satışa sunulan versiyonu çok fazla hata içeriyordu.Bunun için son resmi yama olan 1.08 ile bu hatalar düzeltildi.Ve Hasbro Interactive firması tarafından orijinal geliştirme ekibi işten çıkartıldı.Bir Falcon 4.0 oyuncusu oyunun bir bölümünü yeniden programlayarak oyunu geliştiridi.Ve bu gelişimden sonra “Modding” modlama toplulukları tarafından orijinal kaynak kodlarına yamalar eklenerek bir çok ekstra içerik eklendi.Çeşitli gönüllü topluluklar tarafından simülasyonun detaylandırılmasını ve karmaşıklığını artıran ve orijinal sürümünde ki sayısız hatayı yamalar ile çözüm getirdiler.Bazı gruplar uçakların dış kaplamalarını yani uçakların boyalarını değiştirmeye yöneldiler.Bir kısmı ise uçuş dinamiklerini gerçeğe daha çok yaklaştırmak için uğraştılar. Bu toplulukların en önde geleni Benchmark Sims’dir. Atari firması 2013 yılına kadar falcon kodlarının çalıştırılabilir sürümleri için web siteleri üzerinden izin vermedi ve FreeFalcon’u devam ettirdiler. Falcon Modding topluluğu Lead Pursuit adlı bir şirket kurarak Atari’den Falcon 4.0’ın lisansını alarak geliştirmeye devam etti.


Falcon 4.0'ın Bechmark Sims ekibi tarafından geliştirilen versiyonları şunlardır;

·         BMS 0.5----------------(2003)

·         BMS 2.03---------------(2003-2006)

·         OpenFalcon 4.01-------(2006-2011)

·         BMS4.32----------------(2011-2016)

·         BMS4.33----------------(2016-)

    1984 yılında geliştirilmeye başlanıp aradan geçen 34 koca yıla rağmen hala aktif olarak günümüze ulaşmış bir simülasyondur.Günümüz  bilgisayarlarında 4K çözünürlükte çalışmaktadır.Ayrıca 0.75 Mach sürate kadar gerçek F-16 savaş uçağı ile birebir simüle edilmiş,en eski ve en iyi simülatördür.

     Son olarak sizlerde Falcon’u hala denemediyseniz ve Falcon hakkında daha çok bilgi sahibi olmak istiyorsanız yazılarımı takipte kalın.

 

Hoşça Kalın

  

Daha yeni Daha eski