Falcon BMS 4.33 Update 5 Kurulum Rehberi


    34 yıllık bir simülatör yani Falcon, bilgisayarımıza nasıl kurulur? Merak etmeyin kodlar sağlam ve çalışır durumda. Ayrıca Benchmark Sims ekibi günümüz bilgisayarları için optimizasyonları sağlamış bulunmaktadır.

    Falcon serisi 34 yıllık bir simülatördür. Fakat günümüze kadar bir çok firma ve gönüllü kod yazarları tarafından düzenlemeler yapılarak günümüz bilgisayarlarında çalışır hala gelmiştir. Falcon serisinin en son sürümü olan Falcon BMS 4.33 Update 5 ‘in kurulumuna geçelim.

Falcon BMS 4.33 için sistem gereksinimleri nelerdir?

          Minimum Sistem Gereksinimleri

  • İşletim Sistemi : Win XP (SP3 ve ya 64 ), Vista veya Win 7 ,Win 8/8.1 , Win 10
  • İşlemci : Pentium 4 3.2 Ghz veya AMD Athlon X2 4800 veya daha üstü
  • Bellek : 2GB
  • Ekran Kartı : PCIE 1024 MB DirectX 9.0c ile uyumlu ekran kartı
  • Ses : DirectX 9.0c ile uyumlu ses kartı
  • Harddisk : En az 7 GB boş alan
  • Joystick : DirectX ile uyumlu joystick(kumanda)         

          Tavsiye Edilen Sistem Gereksinimleri

  • İşletim Sistemi : 64-Bit İşletim Sistemi
  • İşlemci : Intel i5 3xxx/4xxx veya dengi
  • Bellek : 8GB
  • Ekran Kartı : nVidia GTX-760 serisi veya eşdeğeri AMD Ekran kartları yahut daha yüksek modeller
  • Ses : DirecX 10 uyumlu ses kartı
  • Harddisk : En az 10 GB boş alan
  • Joystick : Saitek, CH veya Thrustmaster Joystick ve Rudder Peddalları
  • Ek donanım : TrackIR 3,4 veya 5 (TrackClip PRO)

           Ay’a Çıkmanızı Sağlayan Sistem Gereksinimleri

  • İşletim Sistemi : 64- Bit
  • İşlemci : Intel i7 4xxx veya 5xxx veya eşdeğeri
  • Bellek : 8 GB veya daha fazla
  • Ekran Kartı : nVidia GTX-980 veya eşdeğeri
  • Ses : DirectX 10 Uyumlu ses kartı
  • Harddisk : 30 GB ve daha fazla boş alan
  • Joystick : Thrustmaster Cougar ve Rudder Pedalları
  • Ek donanım : TrakClip Pro ile birlikte TrackIR 4 veya TrackIR 5

    Her ne kadar sistem gereksinimleri bu şekilde olsa da siz bu değerlere güvenmeyin. Yaklaşık altı yıldır tecrübe ettiğim kadarı ile Falcon, tek çekirdek performansı iyi olan işlemciler ile daha yüksek performans vermektedir. Örneğin Intel i7-4790k 4.00 Ghz işlemci ile daha yeni olan Intel i7-6700k işlemcilerinin tek çekirdek performanslarını incelediğimizde 4790k’nın daha yüksek benchmark sonucu verdiğini görürüz. Falcon gibi eski bir yazılımda yeni ve çok çekirdekli işlemciler yerine tek çekirdek perfomansını öne çıkaran işlemcileri seçmek son derece daha mantıklı olacaktır. Tabi ki sadece Falcon için bilgisayar toplamadığımız için benim tavsiyem en güncel işlemciler arasında tek çekirdek performansı yüksek olan Intel marka işlemcileri tercih etmenizdir.

Intel mi AMD mi ?

    Hem AMD hem Intel kullanan birisi olarak, Falcon Intel işlemciler ile daha yüksek performans verdiğini söyleyebilirim. Daha önce AMD 8300-FX (4.2 Ghz-8 Çekirdek) işlemcili sistemim ile yaklaşık 2 yıl uçuş yaptım fakat 8 çekirdeğin diğer güncel oyunlarda vermiş olduğu performansı Falcon’da göremedim. Daha sonra, Intel i5-6600k işlemciye geçtim. Intel i5-6600k 4 çekirdekli olması ve tek çekirdek performansının AMD 8300-FX ile yakın olmasına rağmen, gözle görülür FPS(Frame Per Second) artışı gözlemledim. Yaklaşık 20 fps artışı yakaladım. 6 ay sonra, Intel i7-6700K işlemcisine geçiş yaptım ve gerçekten i7 işlemci farkını hissettim. Daha önce 45-55 Fps bandında görüntü yakalar iken artık 65 fps’den daha fazla fps alıyorum.

    Gelelim ekran kartı seçimine. Hem AMD hem nVidia kullanıcısı olarak Intel işlemciler ile birlikte nVidia ekran kartlarının doğru tercih olduğunu düşünüyorum. Şuan nVidia GTX-1070 ekran kartı kullanıyorum. 2k Çözünürlükte senaryoya göre 80-90’ fps’den fazla fps alıyorum. Tabi ki ekran çözünürlüğünüz, kaç ekran kullandığınız gibi birçok parametre devreye giriyor fps olayında.

          Yukarıda bahsetmiş olduğum değerler şu şekilde ;

  • AMD-Fx 8300 ve AMD TOXIC R9 270X 2G D5  ( Tek monitör-1080p)
    • Falcon BMS 4.33-----------30-35 fps
  • Intel i5-6600K ve AMD TOXIC R9 270X 2G D5 ( Tek Monitör-1080p)
    • Falcon BMS 4.33 ----------50-55 fps
  • Intel i7-6700k ve nVidia GTX-1070 ( Tek Monitör-2560*1440p)
    • Falcon BMS 4.33---------80-90 fps

    Nvdia GTX-10xx serisi ekran kartı seçmek isteyenler öncelikle kendilerine şu soruyu sorsunlar. Ne kadar çözünürlükte görüntü almak istiyorum? Eğer 2k monitöre sahip değilseniz GTX-1070 veya daha üstü ekran kartı almanıza gerek yoktur. Tecrübe ettiğim kadarıya  GTX-1070 ekran kartı 1080p çözünürlükte en fazla 45-60 fps aralığında görüntü sağlayabiliyor. İşin teknik detaylarını bilmiyorum fakat 2K çözünürlükte aynı ekran kartı ve işlemci ile 80-90 fps’den daha fazla görüntü elde edilebiliyor.

    Not : Sanırım 1070 ve 1080 gibi ekran kartları 2k  ve üstü çözünürlükler için tasarlandığı için 1080p gibi düşük çözünürlüklerde tam performanslı çalışmıyor.

    Teknik detaylar tamam ise şimdi kuruluma geçelim. İlk olarak Falcon 4.0 orijinal kopyasına sahip olmanız veya Steam üzerinden Falcon 4.0’ı satın almış olmanız gerekmektedir. Daha sonra buradan ücretsiz olarak Falcon BMS 4.33 Update 5 versiyonunu indirebilirsiniz.

    Steam ile satın almış olduğunuz Falcon 4.0’ı steam üstünden herhangi bir klasöre kurulumunu yapabilirsiniz. Veya elinizde Falcon 4.0’ın orijinal kopyası varsa onu da aynı şekilde bilgisayarınızda herhangi bir klasöre kurabilirsiniz.

    İndirmiş olduğunuz Falcon BMS 4.33 Update 5’in kurulumunda istediğiniz harddisk’e ( örneğin; Yerel Disk C veya Yerel Disk D) kurulum yapılabilir. Fakat benim size önerim işletim sisteminizin kurulu olduğu genelde Yerel Disk C isimli olan harddiskinize kurulum gerçekleştirmenizdir.

    Aşağıdaki adımları sırası ile izleyelim.












    Falconu başarı ile kurduk.Peki ama ayarları nasıl yapılacak? Nasıl uçuş yapacağız ?

    Eğer iyi bir kokpithanem takipcisi olursanız belki bir gün sizde çok iyi bir sanal pilot olabilirsiniz.

         Hoşça kalın


 



Yorum Yaz

Daha yeni Daha eski